Dag 64 (19.7kg) - Motivationsmöte #2

Var på mitt andra motivationsmöte idag sen starten. Vet inte om vi pratade om så mycket nytt, utan mer om vilken skillnad det är att bära omkring på nästan 20 kilo mindre. Hur mycket lättare det är att röra sig, hur mina krämpor försvunnit och hur jag hanterar mitt kvällssug (dricker vatten). Passade även på att väga mig eftersom det är officiell vägningsdag i morgon (vi väger oss bara varannan vecka på Itrim). Hade gått ner 2.4 kg de två senaste veckorna men hade faktiskt förlorat 2.6 kg fett! Inte illa pinkat. De två extra hektona fettfri massa bestod av vatten.

Idag fick jag även slutresultatet av vecka 9 enligt min egen våg och det slutade på 0.7 kg. Ibland måste väl kroppen återhämta sig efter så stora förändringar, eller kanske det till och med är styrketräningen som gett lite effekt? Jag tänker att så länge jag följer programmet, dvs äter rätt och rör på mig så måste det ju hända saker i kroppen hela tiden. Trots att det inte alltid syns på vågen. Min kondition blir bättre, jag börjar få muskler både här och där (mina armar börjar bli riktigt snygga!) och min aptit är mer normal (hungrig på förmiddagen och inget sug på kvällen).

Har nu fått två utmärkelser av Luiza och för dem härmed vidare:

7 saker om mig:
Född i Stockholm men har bott i Uppsala, Umeå och San Diego, Vattuman, forskare i molekylärbiologi, diplomerad homestagingkonsult, älskar att rita hus, läser gärna fantasyböcker, har spelat mycket dataspel

7 bloggare jag tycker om:
Lisa-MarieLuizaMonikaAmelieSussieSaraLina




3 saker som får mig att känna lycka:
Att skratta ihop med mina barn (gör vi ofta).
Att kela med mina katter (varje morgon och kväll).
Att befinna mig i naturen och se/känna lukten av växterna, jorden och havet (dagliga promenader).

5 bloggare som får denna award av mig:
Lisa-Marie (för hon är alltid så positiv), Luiza (för att hon bryr sig så mycket), Monika (som inspirerade mig att börja på Itrim), Sussie (min viktförebild som visar vad som är möjligt), Sara (för att hon alltid peppar mig)

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är muskler! Helt klart muskler!



PS! Jag har tänkt ringa dig för det var så länge sedan vi sågs men jag har tappat rösten. Det börjar dock bli bättre.



kram Pia

2010-10-14 @ 19:15:43
Postat av: Lisa-Marie

Hejsan!



Vilka roliga awards :) Vad roligt att jag finns med!



Ja, det verkar ju gå helt fantastiskt bra för dig! Jätteroligt att läsa! Jag hejar på dig massor!



Jag har 4,5kg kvar innan målet, men man vill ju bli klar någon gång så man kan gå över på normal diet :) Man är ju bra sugen att få i sig lite gott gott (även om man får det nu också i varierat men det blir inte riktigt samma sak).



Stor kram till dig!

Lisa-Marie

2010-10-14 @ 21:03:16
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/
Postat av: Sussie

Tack så mycket för fina ord!

Ha en bra kväll! Kram!

2010-10-14 @ 21:37:42
URL: http://itrimsussie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0