Dag 63 (19.6kg) - Catfight

Inatt blev den inte någon ordning med sömnen tack vare min unge vaktkatt. Som jag nog nämnt tidigare så har jag en katt som försöker flytta in hos oss. Det började förra sommaren med att den kom och åt hos oss i ett antal veckor och jag antog att det berodde på att dess ägare åkt på semester utan att ordna kattvakt (sånt händer tyvärr). Den försvann då hösten kom och vi såg den inte igen förrän nu i sommar. Men denna gång har den fortsatt att komma tillbaka. Oftast på natten då den smyger in genom kattluckan och vidare till matskålarna i köket. Mina två katter gillar inte detta och speciellt den yngre ligger således på vakt och slagsmål utbryter då vår nattgäst kommer smygande. Som ni förstår blir det väldigt livat och det är så där lagom roligt att bli väckt mitt i natten. Samtidigt tycker jag synd om den stackarn eftersom det börjar bli så kallt på nätterna och jag skulle gärna vilja veta om den har något hem. Men den bär inget halsband och är så skygg att jag inte lyckats fånga in den för att titta efter ID-märkning. I princip har jag väl inget emot att den flyttar in men är väldigt trött på dessa högljudda slagsmål. Måste helt klart klura ut en lösning på detta.


Vågen har börjat röra på sig igen. Det är verkligen på tiden med tanke på att nionde veckan snart är slut. Ska även på ett nytt motivationssamtal imorgon och passar nog på att väga mig då. Hoppas på att passera 20-kilos gränsen, men om det inte sker imorgon så är det nog inte många dagar bort nu. Känns smått otroligt hur mycket jag gått ner. Det mesta jag gått ner tidigare är 17 kilo, vilket jag gjorde med viktväktarna 1993. Och imorse satt byxorna så löst att jag faktiskt rotade fram ett par som legat gömda längst bak i garderoben hur länge som helst och nu satt de perfekt! Fler såna aha-upplevelser tack! :-) Jag minns att då jag gick ner till normalvikt för sjutton år sen så insåg aldrig hjärnan min nya vikt. Kanske det var en av orsakerna till att jag gick upp så fort igen? Jag minns i alla fall hur jag fortsatte att titta på kläder i XL då jag egentligen var nere i S/M. Ska bli spännande att se hur det blir den här gången...

Kommentarer
Postat av: Rickard

Känner igen den känslan, hade en liknande när jag flyttade ner från SF till SD så passade jag på att donera en massa kläder till ett shelter som låg nära lägenheten.



-Rickard

2010-10-13 @ 20:31:14
Postat av: Pia

Åh, ta väl hand om kissen. Stackars liten.



kram Pia

2010-10-14 @ 19:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0