Dag 62 (19.3kg) - Ny garderob någon?

En sak som börjar göra sig påmind nu är att jag så småningom kommer att vara tvungen att skaffa mig en ny garderob. Eftersom jag inte varit normalviktig på 17 år så har jag inga kläder i den storlek jag är på väg mot. Men en ny garderob kräver god planering eftersom det är ett ypperligt tillfälle att bygga upp en bra bas med plagg som matchar varandra både i stil och färg. En stor skillnad mot den saliga blandning av färger, storlekar och stilar som brukar husera hemma hos mig. Så detta ska bli ett återkommande tidsfördriv för mig framöver; att planera min nya garderob!! Ett roligt och bra sätt att distrahera hjärnan från mat och annat dumt! Hur är det med er andra? Har ni börjat fundera på vilka nya kläder ni ska skaffa sen?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har en bit kvar, men det är klart att jag funderar. Har hämtat urvuxna kläder hos mamma som är 10 år gamla, men inte ur modet liksom. Men dom kanske är ur min stil? Jag är ju 32, inte 22 längre. Men det känns skönt att ha kläder att krympa i ända ned i strl 40 som jag aldrig hann i men shoppade på rea när jag var 22 som sagt. Körde Viktväktarna då.



Det ska bli kul att se vem JAG är när jag kan köpa vad jag vill! hihi!

2010-10-12 @ 12:50:31
URL: http://sarasxtravaganzaliv.wordpress.com
Postat av: Luiza

Ååå, visst är det underbart att få planera något som man tycker om =)!!!

Jag har också funderat på det där, och visst är det ett ypperligt tillfälle att inhandla sånt som matchar varandra.

Det ska verkligen bli skoj =)!



Grattis till dina framgångar, vad stolt jag blir =)!



Ha en fin e.m.

Kram

Postat av: Rickard

Nya kläder är skoj, speciellt att lägga undan de gamla som nu blivit alltför stora. På något sätt blir det mer konkret och en ny visualisering av den förvandling man genomgår.



Apropå förvandling så kolla in följande länk; http://www.youtube.com/watch?v=zXSj4pcl9Ao&feature=player_embedded



Otroligt vad tekniken går framåt, är nog inte altför långt tills detta kan göras i realtid.

2010-10-13 @ 07:17:11
Postat av: Pia

Hej Gumman! Om du funderar på basplagg så måste du gå in på svenska Magazin du Nords hemsida www.magazindunord.com och beställa lite basunderplagg i ylle eller ullsilke.



Nu känner du ju mig - och jag är inte mycket för modekläder utan vill ha sköna och praktiska kläder som jag trivs i och då funkar ylleunderställen perfekt. Jag har några uppsättningar underställ i ullsilke och nu på vintern har jag samma saker på mig varje dag: Yllekalsonger, ylletröja och t.o.m. yllemameluckor och yllesockor. Sedan ett par vanliga byxor, en varm ylletröja från svenska Edursdotter www.edursdotter.se, en dunjacka och naturligvis yllemössa.



Naturmaterial är så otroligt skönt och ylle är dessutom varmt nu på vintern - faktum är att jag fryser i alla andra material och sedan jag började med ylle vill jag inte ha något annat än naturmaterial.



Ylle är dessutom självrengörande vilket betyder att de inte luktar svett och småfläckar försvinner av sig självt. De tvättas enkelt i kallvatten eller på ylleprogrammet på tvättmaskinen och får sedan självtorka.



Ja, jag har köpt ylleunderställ till lillan också fast hon bara är 15 månader gammal och dagmamman tycker att kläderna är så bra att hon får ha samma ullunderställ på sig hela veckan. Nu är det ju ett problem för jag har bara en uppsättning eftersom det är så dyrt med yllekläder. Men å andra sidan behöver jag inga andra kläder och kan spara in pengar på att bara köpa två par uppsättningar yllekläder.

- Trist?

- Neej, bara skönt att slippa fundera på vad man ska ha på sig. Och så snabbt det går att klä på sig på morgonen.



Lycka till nu med ditt klädinköp. Satsa på ylle!



Kram, kram från Pia

2010-10-14 @ 19:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0