Dag 51 (17.2kg) - Plötsligt händer det!!


Oh yes! Nu är jag officiellt tvåsiffrig. Fina vågen på Itrim visade 99.2 kg och därmed har jag gått ner över sjutton kilo på sju veckor. Måste vara rekord sa coachen som var nästan ännu mer entusiastisk än jag. Enligt deras våg har jag tappat 4.3 kg de senaste två veckorna, varav 3.4 är fett, 0.7 vatten och 0.2 muskler. Behöver nog inte säga att det var lätt att köra ett Pulspass efter det. Jag fullkomligt flög fram och de som var där för gymintroduktionen undrade nog var det var för en galning som studsade omkring med svetten lackande och med ett stort smil i ansiktet! :-D

Coachen undrade också vad jag hade för mål nu då jag nu uppnått det första målet sisådär fem veckor för tidigt. Jag erkände att efter att ha sett hur bra det gått den senaste tiden så hoppas jag nå ända ner till 95 innan mina tolv veckor är över. Det skulle innebära en nedgång på över 21 kilo. Om nu allting funkar så bra som det gjort hittills bör det inte vara omöjligt.

Men den största vinsten är ju att jag rör mig så mycket mer varje dag, tränar minst tre gånger i veckan, äter regelbundet och sover bra. Jag mår helt enkelt toppen. Kom också på att mina "småkrämpor" som jag kände på kvällarna, såsom ont i fötter, knän och leder då jag reste mig ur soffan bara försvunnit. Vet inte när det hände men har inte känt det på ett bra tag. Jag kan dessutom sitta med benen i kors igen utan några svårigheter. Tänk vad mycket som händer med kroppen som man inte ens märker! Och snacka om att man får motivation att fortsätta!

Vill önska alla en underbar helg. Själv blir det nog mest jobb, men ska ändå se till att komma ut och njuta av höstfärgerna och lite frisk luft på mina dagliga promenader. Kram och på återseende. <3

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Åhhhh vad härligt! Vilken vinst!!! Vad duktig du har varit :) Måste kännas fantastiskt!



Njut nu av att första målet är nått och kämpa på (tvivlar i och för sig inte på att du kommer det haha)..



Fantastiskt resultat!!

Stor kram, Lisa-Marie

2010-10-01 @ 15:49:39
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se/
Postat av: Rickard

Grattis!!!

2010-10-01 @ 16:39:04
Postat av: Monika

Hurra, hurra, hurra, hurra!!!! Njut av helgen! Kram

2010-10-01 @ 19:45:02
Postat av: Luiza

GRATTIS!!!!!

Jag är så glad för din skull, underbara du!!!!

Du skulle bara veta!

Tänk, vilken bra bit på vägen du kommit!!!

Helt otroligt, fantastiskt!!!



Njut av din lycka och kämpa på!!!

Ha en underbar dag!

Kram/

Luiza

Postat av: Julia Itrim Sverige

Stort grattis, jag blir helt lycklig när jag läser ditt inlägg! Vad härligt att du har upptäckt att dina krämpor är borta, måste varit en underbar upptäckt! Bra kämpat Therese!

2010-10-02 @ 09:03:07
URL: http://www.itrim.se
Postat av: Amelie

Grattis grattis! Starkt jobbat :) Hoppas du får en fortsatt underbar helg!

2010-10-02 @ 19:48:43
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0