Dag 96 - Kämpar på

Har fortfarande en stark lust att bara kura ihop mig under täcket istället för att promenera. Och har ännu inte vågat gå till gymmet i rädsla för att benet ska bli sämre. Men jag gav mig faktiskt iväg i lördags för att köpa en crosstrainer för hemmabruk eftersom det är så mörkt och ruskigt ute nu för tiden. Tänkte att jag kunde få ihop min dagliga motion på en sån, till exempel framför TVn. Naturligtvis var de slut just i den affären men jag ska göra ett nytt försök nu i veckan. Det går fortfarande bra med maten tycker jag. Igår åt vi middag hos mina föräldrar och jag tog tre tunna skivor slottsstek med massor av grönsaker och lite sås till. Jättegott och inom handfast-metoden (och jag berättar inget om den lilla bit kladdkaka jag tog till efterrätt, absolut inte!). :-)


Annars har det fortsatt vara jobbigt hemma och det är tufft att klara av allting själv då maken är i USA. Ni skulle inte ens tro mig om jag berättade vad som hände i slutet på förra veckan, men jag kan avslöja att det började med att sonen råkade förväxla sin jacka men en annans och därpå följde en rad händelser där vi blev anklagade för både lögner och stöld. Inte kul då man försöker vara en ärlig människa och gjorde sitt bästa för att alla skulle få tillbaka det som tillhörde dem... Ibland vet man liksom inte om man ska skratta eller gråta. Eller undra varför sånt där alltid lyckas drabba mig!

Hoppas ni andra har mindre drama i era liv och att det går bra för er som kämpar med vikten. Försöker följa era bloggar och tycker ni är så duktiga allihop. Vill också tacka Eva från fredagsgruppen för värdefulla kommentarer då allt känns deppigt. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

En crosstrainer på hemmaplan låter som en bra idé nu när det blir vinter! Och det är antagligen en snällare träningsform än stationsträningen på Itrim.

Du har gjort ett fantastiskt jobb och inspirerar mig varenda dag med din blogg! Fortsätt kämpa och kanske kan du se tråkigheter som vägbulor, man saktar ner så man tar sig över dem och sen kör man vidare!

Lycka till! Jag kommer fortsätta följa din blogg!

Kram,

Cathrine

2010-11-15 @ 15:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0