Dag 88 - Mysig söndag

Tog det lugnt hela dagen och den enda utflykt vi gav oss ut på var ett besök hos svågern och svägerskan som bjöd på nyttig fika (färska grönsaksstavar med dipp). Mysigt!

Åt entrecote igen till middag men tog mindre kött denna gång. Sen lagade jag coq au vin som vi ska ha till middag nu i veckan. För er som undrar hur detta går ihop med handfast minus så använder jag det som mått då jag planerar mängden protein och grönt. Därefter räknar jag kalorierna för att kolla att jag håller mig inom gränserna, dvs ca 350 kcal per portion. Har gått över till fiberhavregrynsgröt med mellanmjölk till frukost men äter Itrims måltidsersättningar som mellanmål. Tycker inte att jag upplevt några problem med hunger eller sug. Det enda jag märkt är att jag kanske dricker lite mindre nu då jag inte längre har 2.5 liter som dagligt mål. Men två liter blir det nog.

Promenaderna och motionen har ju blivit väldigt lidande nu med det onda benet men igår gick jag i alla fall 6000 steg och idag borde jag få ihop mina 8000 om än lite långsammare än vanligt. Ha en bra måndag allihop! Vi hörs igen senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0