Dag 86 - Förändringar

Eftersom jag nu påbörjat en ny fas i Itrimprogrammet så tyckte jag att det var dags med en uppdatering av bloggen. Dessutom har jag bestämt mig för att övergå till att rapportera vikten en gång i veckan istället för dagligen.

Idag har varit en minst sagt intressant dag. Jag hade gruppmöte på Itrim imorse som var intressant som vanligt. Vi pratade om motion och om hur våra vanor ändrats sen vi började på Itrim. Efteråt skulle jag således äntligen köra ett pulspass vilket jag inte gjort sen benet fick en knäpp i förra veckan. Som jag nämnt tidigare har jag varit feg och inte velat träna utifall det skulle förvärra situationen. Och naturligtvis var det just det som hände!! Det vill säga jag har varit bra i benet hela veckan men efter ca fem stationer så knäppte det till i benet på precis samma sätt som tidigare och nu gör det skitont igen. Jag får se hur det blir framöver men det lutar nog åt att jag får kolla upp vad problemet är. Min gissning baserat på hur det känns är att det är muskelfästet till vadmuskeln som är skadad eftersom det gör ont på baksidan av knät och liksom strålar ner mot vaden. Jag tror mig också veta vad som orsakade det idag, nämligen styrketräningsmaskinen där man tränar nedre delen av benen, en så kallad legcurl/legstretch. Det var även den typen av maskin jag använde på personalgymmet dagen innan benet strejkade första gången. Så det blir väl till att vila benet igen och sen undvika den typen av övning ett bra tag framöver.

Helvetesmaskinen :-P

Roligare var att jag och min mor tog med ungarna på bio och såg "I rymden finns inga känslor". En fantastiskt fin film, hysteriskt rolig och otroligt tragisk på samma gång. Kan verkligen rekommenderas!

Till sist vill jag skicka stora kramar och hjärtliga tackhälsningar för alla fina kommentarer igår (och tidigare också förstås). Ni är fantastiskt snälla allihop och ert stöd är guld värt. Trevlig helg på er! <3

Kommentarer
Postat av: Luiza

Vad fin bloggen blev =)!



Ajajajaj,stackars!!!

Jag har iof också känt att det kan vara något , just när jag "kör" på den maskinen, kanske ska undvika den...



Hoppas du får en bra helg.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0