Dag 85 (24.0kg) - Tolv veckor med Itrim

Nu är de första tolv veckorna avklarade och därmed är tiden med endast måltids-ersättningar över. Nu kommer jag äta riktig mat en gång om dagen i en vecka och därefter två gånger om dagen. Imorse träffade jag min coach för tolvveckors- uppföljning och visst är det fantastiska resultat. Enligt deras våg har jag gått ner 23.5 kg och minskat mitt midjemått med 25 cm! Då hon visade med måttbandet hur stor min midja var för tolv veckor sedan så insåg jag hur mycket mindre jag blivit. Och sen fick jag prova den berömda ryggsäcken som vägde just 23.5 kg och snacka om att den kändes tung att bära på! Speciellt i benen och fötterna som jag jämt hade så ont i på kvällarna...

Här är lite siffror som visar hur mycket man kan förbättra sin hälsa på bara 84 dagar:

BMI: 41.7 -> 33.3
Vikt: 116.3 kg -> 92.8 kg
Midjemått: 126 cm -> 101 cm
Blodtryck: 140/100 -> 108/80
Fettprocent: 47.7 % -> 41.8 %
Fettmassa: 55.5 kg -> 38.8 kg
Fettfri massa: 60.8 kg -> 54.0 kg
Vatten/vätska: 44.5 kg -> 39.5 kg

Målet nu är att fortsätta med mina motionsvanor (dvs gå minst 8000 steg/dag och träna 3 ggr/vecka), äta regelbundet 4 ggr/dag och ha koll på portionsstorleken med hjälp av handfast minus (1 handflata protein + 3 knytnävar frukt och grönt). Viktmässigt så har jag en målvikt på 75 kg med viktiga delmål på vägen såsom 90 kg nu först, därefter 85 kg och varför inte 83 kg som är gränsen för BMI 30 och fetma? Jag hoppas komma ner till 80-81 kg under de kommande tolv veckorna vilket motsvarar ett snitt på 1 kilo/vecka.

Idag fick jag som sagt äta för första gången på tre månader och det är stort efter så lång tid med bara soppor, frystorkat och bars. Samtidigt kändes det som om jag haft lite väl stora förväntningar för det var ju trots allt bara mat. Gott javisst, men jag blev inte euforisk precis. Kanske blir det annorlunda då jag börjar med kött om några dagar. Det är ju mer min grej. Och jag har inte märkt av något uppvaknat monster eller stort sug sedan jag åt. Allt känns lugnt och bra så här långt.

Sist men inte minst har jag utlovat bilder så här är dom, före och efter 12 veckor:


Kommentarer
Postat av: Rickard

Grattis! Starkt jobbat och vilken skillnad det är!

2010-11-04 @ 19:26:42
Postat av: Amelie

Men gud va snygg du är!! riktigt bra jobbat, du ska verkligen vara stolt över dig själv :) kram på dig!

2010-11-04 @ 20:23:58
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: Eva

Fantastiska resultat! Snyggt kämpat! Snacka om att vara en god bit på väg. Du kommer nå även nästa mål alldeles galant. Tack för inspirationen! You rock! Mvh Eva från fredagsgruppen

2010-11-04 @ 21:49:16
Postat av: Luiza

Mycket starkt jobbat!!!!!

Du är supersnygg. Vilken skillnad!!!!!!!



Lycka till med den nya kosten =)!



Kram/

Luiza

Postat av: Sussie

Vilka fantastiska resultat!!! Härligt jobbat! Och vilken skillnad på bilderna! Jag är så impad av dig.

Nu är det bara att fortsätta i samma anda, så kommer du nå dina mål inom kort. Heja dig! Kram/Sussie

2010-11-05 @ 10:31:20
URL: http://itrimsussie.blogspot.com/
Postat av: madde

Det är ju hur bra resultat som hellst! Man ser en sån enorm förändring!

Det är verkligen galet vad man kan göra med sig själv!



Du är grym!

Lycka till med forstättningen nu!



Kram madde

2010-11-05 @ 11:41:13
URL: http://malvikten.blogspot.com
Postat av: Pia

Grattis gumman! Jag är såååå stolt över dig. Fredrik hälsar att du troligen kommer först under 90-strecket.:)



Kram Pia

2010-11-05 @ 16:36:33
Postat av: Cathrine

Jäklar, vad du gör det bra! Det är så himla inspirerande att följa din blogg!

Soliga hälsningar,

Cathrine

2010-11-06 @ 18:34:28
URL: http://happylainen.bloggplatsen.se
Postat av: Monika

Vad häftigt!!!!! Du är fantastisk! Kram Monika

2010-11-07 @ 23:36:59
URL: http://365dagarsresan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0