Dag 84 (23.7kg) - Snart ...

... så får jag äta igen! Snacka om att det ska bli gott att få tugga och uppleva smaken och konsistensen av riktig mat.

Sitter och knåpar ihop en del recept som jag ska prova framöver och kan hända att jag lägger upp dem i en kokboksblogg senare. Imorgon blir det i alla fall lax med ångkokt sparris och en kall sås gjord på kesella (lätt), dill och citron.

Har haft en del funderingar med avseende på att jag har en lång tid framför mig på varierat (2 måltider och 2 ersättningar per dag). Rent ekonomiskt tycker jag det är löjligt att betala typ 16-17 kronor för en portion havregrynsgröt som innehåller samma mängd kalorier som den gröt man kokar själv. Visst, den innehåller mer protein, vitaminer och mineraler men när man äter varierat är det ju inte lika viktigt som då man går på VLCD och LCD. Om jag äter väl sammansatta måltider enligt handfast minus borde jag få i mig det jag ska. Så jag funderar på att eventuellt laga till min egen gröt på morgonen och kanske komponera egna mellanmål på 200 kcal. Mest för att få mer variation då jag är ganska trött på ersättningarna nu. Men samtidigt kommer jag naturligtvis se till att ha Itrim-bars och smoothies hemma som backup när jag inte har tid eller lust att laga till något själv. Jag får se hur jag gör och återkommer om detta.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag håller med dig om att det känns dyrt. Men för mig är det verkligen en räddning. Jag äter alltid frukost på jobbet och då är det perfekt med en smoothie och på eftermiddagarna är det alltid så stressigt och då är det perfekt med en bar nära till hands.

Sen när jag börjar äta vanlig mat hela tiden måste jag ju så klart tänka om och kunna planera bättre, men just nu funkar det väldigt bra.

Brukar passa på att handla måltidsersättning på Rusta eller andra billiga affärer när jag är i krokarna, blir ganska stor skillnad mot de andra affärerna och Itrim (som nog är dyrast av alla).



Ha en finfin kväll!

2010-11-03 @ 17:56:40
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Ann Almgren

Lycka till nu med första måltiden,hoppas att den smakar som Du förväntat Dig.Man kanske tappar smaklökarna efter så lång tid med bara ersättningsmat.Njut.

Kram/mamma

2010-11-03 @ 18:01:28
Postat av: Lisa-Marie

Oj, vad häftigt att det är så kort kvar.. Hur känns det? Spännande eller hur!



Du har varit så grym hela tiden! Starkt jobbat :) Jättekul att ha varit med från början!



Ja, det vore jätteskoj om du kom med recept, jag har verkligen inte hunnit med alls :) Det kommer dock sen.. :)



Kram på dig!

Lisa-Marie

2010-11-04 @ 15:11:15
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0