Dag 101 - Mirakel sker

Igår hände något fantastiskt. I alla fall för mig. Jag följde med kollegan till gymmet med tanken att jag kunde köra lite crosstrainer och styrketräna armar, mage och rygg. Vilket jag också gjorde, 15 min på crosstrainern och sen alla maskiner som inte hade med benen att göra. Då jag var klar hade kollegan 5 min kvar på sitt crosstrainerprogram så jag bestämde mig för att gå lite på löpbandet. Och när jag väl stod där tänkte jag att jag skulle kolla hur länge jag orkade springa utan uppehåll. Saken är den att jag alltid varit värdelös på att springa och brukar orka typ 2-3 minuter innan luften så att säga tar slut och jag är så andfådd att jag måste avbryta. Fast det är nu miraklet sker: efter 5 minuter sprang jag fortfarande utan problem!!?? Så jag sa till kollegan att ursäkta men jag måste fortsätta i 5 minuter till. Jag vet inte om jag nämnt det någonstans här i bloggen men jag har haft ett hemligt mål att uppnå en kondition som tillät att jag klarade av att springa tio minuter utan att stanna. Något som kändes näst intill omöjligt... Jag behöver väl knappast tala om att det var precis vad jag gjorde? Jag sprang i tio minuter utan uppehåll och hade kunnat fortsätta!! Visst började jag känna mig trött men jag fick ju fortfarande luft! För tre månader sedan skulle jag inte kunnat andas efter tre minuter. Det är otroligt vilken skillnad 25 kilo och regelbunden träning gör. Så nu har jag satt upp ett nytt mål: jag ska springa vårruset i vår (5 km) utan att stanna. Jag vill och jag kan!!

Kommentarer
Postat av: Monika

SÅ HÄFTIGT ATT DU KLARADE DET! Vad kul att du även satte upp målet med Vårruset inför våren! Jag hejar på dig massor! kram Monika

2010-11-20 @ 14:40:34
URL: http://365dagarsresan.blogspot.com/
Postat av: Sussie

Underbart! Det är så härligt att upptäcka att man orkar så mycket mer. Saker som var helt omöjliga förut.

Grattis och heja dig!

/Sussie

2010-11-20 @ 15:01:17
URL: http://itrimsussie.blogspot.com/
Postat av: Ann Almgren

Heja

Nu får Du fortsätta med Vårruset,jag har sprungit färdigt.Det räcker med mina 19 medaljer.Jag kommer att stå där med hejarop och picknickorg då Du kommer i mål.Kul.

Kram/mamma

2010-11-20 @ 19:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0