Stegräknaren

Tog fram stegräknaren igår för att se hur många steg jag egentligen tar i mitt stillasittande liv. Det visade sig att de få stegen till och från bilen plus en tur på ICA slutade på 1400 steg. Hmm.. En bra bit från de 10.000 jag borde gå varje dag. Så idag passade jag på att ta en promenad för att se hur länge jag måste gå eftersom jag sitter mer eller mindre still på jobbet. Kom fram till att antalet steg rullar på ganska fort och att 10.000 steg inte tar mer än 1-1.5 timme beroende på hur fort man knatar på. Borde inte vara helt omöljigt att hinna med. Har faktiskt saknat de dagliga promenader jag tog varje dag under vintern och våren. Vet inte varför jag slutade för det var otrolig skön avkoppling. Speciellt med en bra ljudbok i lurarna.

Mitt mål i början när det gäller motion kommer nog att bli 10.000 steg om dagen plus pulsträningen på Itrim 2-3 gånger i veckan. Hoppas också att det blir en fortsättning på min magdansklass den här terminen för det är fantastiskt roligt samtidigt som man är totalt slut efteråt. Rekommenderas verkligen till alla kvinnor för den tränar precis de muskler vi är mest intresserade av och får en att känna sig jättesensuell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0