Dag 7 (4.3kg) - Det rör på sig

Ytterligare ett halvt kilo. Det är helt fantastiskt! :-D

Det roligaste med att följa "snabbt" måste vara att stiga upp varje morgon. Inte för att jag är någon morgonmänniska precis, utan för att det är då jag väger mig. Och vågen rör på sig. Åt rätt håll till och med!!

En annan sak som rör på sig är jag! Jag går och går och går. Var ute idag på lunchen och då jag kommit halvvägs av den runda jag planerat tittade jag på stegräknaren. Det lilla krypet hade bestämt sig för att ta en tupplur!! Istället för ett par tusen steg hade den registrerat några hundra... Typiskt. Fäste fast den lite annorlunda och vips så rasslade stegen iväg igen. Innerst inne tror jag den gjorde det med flit. Så det blev några tusen extra steg idag men det kan ju inte skada.

Måste rapportera några fysiologiska fenomen som jag börjat observera. Det ena är att jag måste springa på toaletten i ett kör. Visserligen dricker jag kanske lite mer än vanligt men ändå. Jag brukar typ aldrig gå på toaletten på jobbet. Nu blir det tre, fyra gånger minst. Det andra är att jag svettas som en gris (inget ont om grisar, de är helt bedårande och dessutom mitt kinesiska tecken). Tycker det känns varmt och kvavt hela tiden och minsta ansträngning framkallar en mindre flodvåg. Inga större problem men intressanta.

Måste gå och lägga mig snart så jag får väga mig igen. Det är ju resultatet av första veckan imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0