Dag 15 (7.6kg) - Två veckor avklarade

Tiden går fort när man har roligt och nu har jag bara en vecka kvar på VLCD. Sen får jag äntligen utöka min kost med lite roligare saker. Och imorgon bitti har jag mitt första gruppmöte på Itrim. Det ser jag verkligen fram emot. Jag har läst igenom allt material jag fått flera gånger och lyssnat på motivations- CDn regelbundet för att hålla mig peppad. Bästa stödet har dock visat sig vara den här bloggen, lustigt nog. Bara tanken på att det finns några där ute som läser vad jag skriver och följer mina framsteg är jätteinspirerande. Om jag skulle "fuska" så skulle jag ju inte bara svika mig själv utan alla er som hejar på. Tack och kram till er alla!

Så hur har det gått under andra veckan? Jättebra! Drygt två och ett halvt kilo mindre och det börjar kännas. Kanske med lite vilja även synas. Kläderna sitter bra nu och inte som korvskinn. De flesta kläder jag har är köpta när jag låg på ungefär den här vikten. De sista kilona lade jag på mig bara det senaste halvåret.

En annan sak som känns riktigt bra är att pulsträningen går betydligt lättare. I början var jag helt slut redan efter ett varv och jag fick verkligen kämpa för att komma igenom de två andra. De senaste gångerna har jag inte blivit riktigt trött förrän under sista varvet. Så trots att jag håller samma puls, så finns det mer kraft bakom nu. Jag gick till och med dit igår igen för ytterligare ett pass!! :-O Så det blev tre pass under min andra vecka och det tänker jag fortsätta med (eller till och med öka till fyra).

Det enda som fortfarande är svårt är att få ihop stegen varje dag. Då jag inte går nästan någonting på jobbet så innebär det ungefär en timmas promenad per dag. Har försökt klämma in den under dagen om vädret tillåtit, för på kvällarna är jag så slut att bara tanken på att ge mig ut känns jobbig. Förhoppningsvis kommer jag ändra i mina arbetsuppgifter lite under hösten så att jag kan få in lite mer steg utan alla extra promenader. Fast är vädret fint är det ju faktiskt jätteskönt att komma ut och få frisk luft i lungorna!

Ha en fin dag allihop. Imorgon ska jag rapportera om mitt första gruppmöte. <3

Kommentarer
Postat av: Lisa-Marie

Härligt att det går så bra! Testa att gå ut i intervaller om inte en timme känns så skoj! 15 minuter 4 ggr om dagen är lättare att få till. Jag var med i en tävling med mitt förra jobb och då gjorde jag så eftersom att jag hade noll och ingen tid alls till träning. Men 15 minuter här och där klarar man oftast :)



Lycka till!

2010-08-26 @ 09:43:09
URL: http://mimitosvikt.bloggplatsen.se
Postat av: Itrimsandra

Vilken härlig blogg du har!

Och grattis till ditt fina resultat hittills! Jag känner igen det där med sömnen, jag drömde också en hel del konstigt.



Och 3 pass i veckan är alldeles utmärkt! Jag pratade med min coach om att utöka till 4 pass men hon sa att 3 pass räcker gott och väl. Och det känns skönt för det är ett mål som jag kan hålla :)

2010-08-26 @ 13:26:34
URL: http://itrimsandra.bloggplatsen.se/
Postat av: PhD

Tack för berömmet Sandra och vad kul, nu har jag en blogg till att läsa! :-)



Jättebra tips med att gå fler och kortare promenader. Ska nog börja med det. Hade man en lika söt hund som du dessutom skulle det vara ännu roligare. Fast idag har jag fixat stegen med råge. Fick med mig mamma på promenad och den blev lång. Man får skämmas lite att det ska krävas en 66-åring för det, haha...

2010-08-26 @ 15:55:49
URL: http://komitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0