Dag 14 (7.3kg) - Så där ja!

Träningen skakade loss ett halvt kilo till. Inte illa pinkat! Jag ska verkligen kämpa på mer med motionen framöver. Idag är sista dagen på andra veckan och nytt veckoresultat väntar imorgon bitti. Denna vecka har gått fantastiskt bra då det gäller maten. Har inga hungerskänslor alls och blir inte ens sugen då jag ser andra äta. Är ju faktiskt ganska underligt med tanke på att jag äter så lite. Men det är just därför. Med viktväktarna var jag konstant hungrig och räknade minuterna mellan varje mål. Nu får jag ställa klockan för att komma ihåg att äta överhuvudtaget... :-P Jag dricker mycket vatten och det tror jag också hjälper. Har en 0.5 liters flaska brevid mig på jobbet hela dagen och fyller på den 3-4 gånger minst. Undviker lightdrycker eftersom jag inte vill riskera sockersug, men drack lite Fanta zero som fredagsmys då ungarna satt med sina nachos och pico de gallo. För er som äter kan jag verkligen rekommendera denna mexikanska salsa:

Pico de gallo
Funkar som kall sås/röra till både fisk och kött, tacos, sallad, som dip osv. Fräscht och nyttigt är det ju också. Det klassiska receptet innehåller 3-4 urkärnade tomater, en lök (helst vit, men gul eller röd går också bra), en liten urkärnad chili (typ jalapeno), 1-2 vitlöksklyftor och en stor knippa färsk koriander (torkad går inte). Allt finhackas och blandas med saften av en lime. Salt och peppar efter smak. Låt stå och dra minst en timme. Blir faktiskt godare ju längre den får stå (håller 2-3 dagar i kylskåpet). Man kan även blanda i gurka, äpple, mango eller andra frukter/grönsaker. Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Pico de Gallo är jättegott, speciellt med lite majschips :)



Däremot tror jag det svenska namnet är koriander eller kommer jag ihåg fel? Jag använder ju den mexikanska termen Cilantro oftast.



Har börjat ordna min träning lite bättre och det verkar ge resultat! Hoppas vara i kanonform till den födelsedan :)

2010-08-25 @ 23:31:47
Postat av: PhD

Koriander heter det ju! Jag vet ju hur de ser ut och luktar men det svenska namnet glömmer jag alltid. Ändrade i inlägget och hoppas att inte allt för många redan provat... :-P

2010-08-26 @ 07:37:13
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Louise

Va gott det där såg ut. ;-)

2010-08-30 @ 17:39:00
URL: http://itrim69.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0