Dag 11 (6.5kg) - Extreme makeover Home edition

Som jag trodde visade det sig på vågen att jag inte följde måltids-planen som jag borde. Bara ett par hekto ner idag. Det värsta är att jag gjorde samma sak idag. Glömde helt enkelt att äta. Och inte har jag gått mina steg heller.

Fast å andra sidan har jag jobbat non stop. Skruvat ihop möbler, flyttat runt dem, hängt upp tavlor, gardiner osv osv. Så någon typ av vardagsmotion måste det blivit. Det känns så i kroppen i alla fall.

Här är några bilder på resultatet. Togs med mobilen så hade tyvärr ingen vidvinkel.

I korthet så byggde jag en egen version av himmelssäng. Busenkelt genom att fästa gardinstänger i taket och hänga spetsgardiner på dem.

Installerade också en träpersienn i fönstret och hängde upp gardiner.

Skruvade ihop nya sängbord. De jag hade tidigare saknade lådor och det blev alltid så rörigt.

Till slut placerade jag ett litet skrivbord som jag förvarat i garaget vid fotänden, vilket gav mig plats för smink, smycken och laptoppen förstås. Sitter och skriver där just nu.

Sängen blev väldigt mysig. Som att ligga i ett tält! :-) Katterna turades om att ligga på sängen hela dagen. Och jag bäddade för första gången med de 500 thread count Egyptian cotton lakan som jag köpte i USA.

Så sov gott allihopa. Det ska jag verkligen göra!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Rena kojan, verkar helmysigt.



Hamnade lampan ovanför skrivbordet eller ovanför sängen?



-Rickard

2010-08-23 @ 18:57:36
Postat av: PhD

Lampan hamnade som tur var utanför sängen, dvs ovanför skrivbordet. Idag fick jag även ett nytt överkast, nämligen lapptäcket mina fastrar sytt. Blev jättefint.

2010-08-23 @ 20:22:30
URL: http://komitrim.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej gumman!



Har inte hunnit vara ute på nätet på flera dagar. Har sålt av grejor på Täby-loppisen, oljat in altanen, målat garagegolvet, gjort fin-fint i garaget och storstädat huset inför att våra vänner från Polen kommer på besök imorgon.



Vad fint det blev i ditt sovrum. Ser helt "himmelskt" ut ;) Tänk bara på feng shui-rådet att inte blanda arbete och sömn i samma rum då man riskerar att sova sämre. Det är dock möjligt att himmelssängen gör att det funkar.



Och du är fortfarande lika duktig och håller din diet. Jag hade nog dött av hunger för länge sedan... men det är klart när det gäller att äta var 3:e timme så har jag ju alltid gjort så - och hållit mig smal (relativt i alla fall).



Kram, kram från bästisen

2010-08-25 @ 18:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0