Dag 1 - Provsmakande

Första dagen är snart förbi och jag har inte känt mig hungrig ännu. Det är klart att man är ju peppad till tusen idag och vill helst att dagarna ska gå så att man kan se om det blir några resultat :-P


Har provat alla fyra sorters VLCD-måltider som jag köpte och rapporterar följande:

Gröt med äpple och kanelsmak
Jättegod. Ungefär som vanlig havregrynsgröt fast lite "mjöligare". Relativt söt och med god kanelsmak. Får ätas med 1 dl minimjölk, men eftersom jag inte har någon sån hemma (och inte planerar det i framtiden heller) så åt jag den som den var. Hoppas att jag inte tröttnar på gröten för efter idag känns det som om jag skulle vara nöjd om jag fick den vid alla mål...

Shake med skogsbärssmak
Trist. Visste att denna skulle bli bättre om man vispade den med handmixer så det var precis vad jag gjorde. Och med riktigt iskallt vatten. Trots det var den lite "knastrig", som om den inte riktigt löst sig och smaken var söt och inte speciellt upphetsande. Kommer naturligtvis dricka upp de påsar jag redan köpt men tror inte jag köper mer.

Kycklingsoppa
Ok. Soppan var lite svår att blanda med bara en sked så jag använder nog min handmixer i fortsättningen. Smaken var helt ok så den här blir nog bra att äta som lunch på jobbet. Vill helst inte dra en massa uppmärksamhet till mig så här i början genom att sitta med någon underlig pulvershake. Uppmärksamhet lär man väl få så småningom när man blir smalare men innan dess vill jag helst ligga lågt.

Morotssoppa med ingefära
Intressant. Lika svår att blanda som den andra soppan och dom skojar inte när det står ingefära. Jag trodde dom menade typ malen ingefära som krydda men den visade sig bestå av stora, knapriga bitar. Gav soppan lite "crunch" och "oomph". Vet inte om den kommer bli någon favorit precis men definitivt intressant.

Nu ska jag ta en liten kvällspromenad eftersom jag saknar några hundra på stegräknaren. Sen blir det gonatt och nya tag imorgon. Det är dags för pulsträning igen. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0