Coach-mötet

Idag träffade jag min coach på tu man hand för första gången. Vi gick igenom hur länge jag varit överviktig (hela livet), hur jag äter (för sällan och för mycket) och om jag tränar (sällan eller aldrig). Sedan satte vi upp mål för mina första 12 veckor. Jag ska gå ner 16 kg och därmed hamna under 100 kg och det ska jag lyckas med genom att följa deras Snabbt-program och följande fem livsstilsförändringar:

1. Träna på Itrims pulsträning två gånger i veckan.
2. Gå minst 7000 steg per dag.
3. Äta fyra gånger per dag, med 3-4 timmars mellanrum.
4. Dricka 2.5 liter vatten per dag.
5. Följa mitt kostprogram utan att avvika.

Den bästa nyheten med att ställa mig på vågen var att den verkar visa lite mindre än den här hemma (116.3 kg mot 117.0). OCH jag hade en väldigt hög muskelmassa (!?). Så målvikt enligt vågen var 81 kg, vilket är typ 10 kg mer än jag borde väga enligt alla tabeller. Fast det kanske kommer ändras efter hand? Coachen sa i alla fall att vi skulle sätta det som målvikt till att börja med. Så...

35 kg to go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0