Blogga är bra

Som ni märker försöker jag komma igång med bloggandet och vänja mig vid denna för mig nya uttrycksform. Har aldrig lyckats föra dagbok någon längre tid, trots många helhjärtade försök.

Så varför börja en blogg? Jo, för att jag hoppas att det kan hålla mig på banan och ge utlopp för alla tankar och känslor som kommer med mitt byte av livsstil. Dessutom har andras bloggar varit helt avgörande för att jag nu är redo att börja den här hälsoresan. Om jag inte studerat andras upplevelser hade jag nog aldrig ens kunnat tänka mig att leva på måltidsersättningar i tolv veckor! Dessutom är det så otroligt inspirerande att ta del av den glädje och förundran en stor vikt-nedgång medför. Jag hoppas att någon hittar hit så kanske jag också kan inspirera med min berättelse.

Jag vill verkligen tacka alla som så modigt vågat öppna upp sig och dela med sig genom sina viktdagböcker. Jag försöker läsa någon varje dag för att hålla motivationen uppe. Några av mina favoriter har jag länkat här brevid, men det finns många, många fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0