Äntligen igång

Så har jag till sist varit där, på mitt lokala Itrim. Först på informationsmöte och introduktion till pulsträningen igår och idag mitt första individuella coach-möte då vi pratade om mina vanor och min historik. Dessutom är det min första dag på Snabbt, vilket är namnet på den kostplan där man endast äter/dricker måltidsersättningar 4 timmar om dagen. Jag återkommer till det senare för först måste jag berätta om gårdagen. Hade tänkt att blogga om det igår kväll men var helt slut och stupade i säng tidigt. Lider fortfarande av jetlag sedan jag kom hem från Kalifornien i söndags.

På informationsträffen gick min blivande coach igenom hur Itrim startades, hur programmet är uppbyggt m.m. Kan inte säga att det var så mycket som var nytt eftersom jag redan läst allt jag kunnat på deras hemsidor och en massa bloggar. Däremot fick vi smaka på några av måltidsersättningarna (smoothies och bars) och som sagt träffa de som jobbar där. Måste säga att alla var otroligt trevliga och positiva och fick mig att känna mig riktigt välkommen.

På kvällen var det sen dags att bli introducerad till pulsträningen. Det är en typ av cirkelträning bestående av 20 stationer där varannan station är antingen en step-up bräda eller "joggingplatta" och varannan en styrketräningsmaskin. Man arbetar på varje station i 30 sekunder och en röst i högtalaren talar om när det är dags att byta. Ett varv tar således 10 minuter och man bör träna 30 minuter, dvs tre varv per gång. Så hur var det? Inte så tokigt tyckte jag. Då jag kom över det bizarra med 10-15 personer som hoppar, studsar eller lyfter vikter i en stor cirkel utan att prata med varandra och lydigt byter station efter en högtalarröst. Det är verkligen träning i sin mest effektiva och koncentrerade form! Men att vara i cirkeln var både jobbigare och lättare än jag förväntat mig. Det mest intressanta är att svårigheten är helt beroende på hur man väljer att träna. Ju mer man tar i desto jobbigare blir det. Jag hoppas att jag kommer att lära mig tycka om det eftersom jag ska dit minst två gånger i veckan framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0